| |
גרפולוגיה הינה מדע אמפירי המסתמך על מחקרים. אין בה שום דבר מסתורי ואין לה כל קשר לספיריטואליזם מכל סוג שהוא או להגדת עתידות. האינטואיציה הינה תכונה מועילה לגרפולוג בדיוק כפי שהיא מועילה לרופא, לפסיכולוג, למשפטן ואפילו לביולוג, לכימאי ולפיסיקאי.
הגרפולוגיה מתבססת על מחקר סטטיסטי, שיטתי ומאורגן של מרכיבי הכתב, ויש לה, כמו לכל מדע אחר, מערכת של חוקים וכללים, שסטייה מהם תביא לטעות משמעותית בהבנת אישיותו של הכותב.
הגרפולוגיה מספקת מפתח להבנת עצמנו וזולתנו. כתב היד חושף פוטנציאל קיים: תכונות אופי, נטיות וכישרונות (גם אם אינם ממומשים) כמו גם נקודות תורפה או נטייה לאי יושר. באופן טבעי אמורה הגרפולוגיה להיות ענף של הפסיכולוגיה (גם הפסיכולוגים מסכימים ששפת הגוף מהווה ראי לנפש).
לצערנו, בארץ למרות הצלחתה של הגרפולוגיה ככלי חשוב למיון עובדים, הגרפולוגיה לא זכתה עדיין להכרה אקדמית. אני מקווה מאוד שלא ירחק היום ולימודי גרפולוגיה יהוו תת התמחות בפסיכולוגיה, והכשרתו של הגרפולוג המקצועי תוגדר בחוק. כך ימנע הנזק שגורמים גרפולוגים שרלטנים לאנשים שנתנו בהם אמון ולגרפולוגיה עצמה. |
- כתב יד בשפת אם, בעט כדורי תקין, על גבי נייר חלק המונח על כמה דפים חלקים, המשמשים כריפוד ומאפשרים ללחץ הכתיבה לחדור לנייר. חשוב שהכתיבה תהיה חופשית (לא תחת לחץ זמן) ובתנאים נוחים. יש להוסיף חתימה רשמית, פירוט היד הכותבת, הגיל והמין. אם קיימות בעיות ראייה או בעיות מוטוריות העלולות להפריע לכתיבה, יש לציינן.
- בנוסף לטקסט הנכתב באופן מודע ומכוון לצורך הבדיקה, יש להוסיף כתבי יד נוספים מתקופות שונות.
- כמו כן, הנועץ מתבקש לרשום ספרות ולהוסיף כמה ציורים פשוטים, בהתאם להנחיותיו של הגרפולוג.
|
גרפולוג טוב מאופיין בגישה רצינית ויסודית המשולבת בעניין בבני אדם, בגישה הומאנית וברצון כן להבין על מנת להועיל. כל אלה כמובן לא יספיקו ללא לימוד יסודי וידע נרחב בגרפולוגיה ובפסיכולוגיה. נוסף על כך, עבודתו של הגרפולוג דורשת כושר ריכוז, סבלנות מרובה ובעיקר גישה זהירה ואחראית. |
כתב היד שלנו אכן נתון לשינויים – שינויים מילדות לבגרות ושינויים רגעיים: מהבוקר לערב, מרשימת המכולת שערכנו לעצמנו למכתב הרשמי שכתבנו למקום העבודה אליו אנו מבקשים להתקבל ועוד. השינויים שחלים בכתב תלויים במצב הרוח שלנו, במידת העייפות או הערות שלנו, במצב בריאותנו וכמובן גם בתנאי הכתיבה.
עם זאת קיימים סימנים גרפיים אופייניים שאינם משתנים. סימני האינטליגנציה שלנו לא ייעלמו גם בשרבוט רשימת המכולת, והפוטנציאל האנרגטי שלנו יבוא לביטוי גם בטיוטה שרשמנו לעצמנו וגם במכתב רשמי.
על מנת להבדיל באופן ברור בין הזמני לבין הקבוע, בין עייפות עכשווית לעייפות כרונית, בין התלהבות רגעית למניה ואופוריה תמידיות, חשוב לבדוק יותר מדוגמת כתב אחת. ככל שיש בידי הגרפולוג חומר כתוב רב יותר (ציורים ושרבוטים מסייעים גם הם), כך הוא יכול להסיר את מסך המצב העכשווי מתכונות האופי הבסיסיות ולתאר את אישיותו של הכותב על מצב רוחו, בריאותו ומצבו הרגשי, נכון לרגע הכתיבה. |
לא לאורך זמן. כתב ידנו, כבוגרים המיומנים במלאכת הכתיבה, הינו תהליך אוטומטי. תוך כדי הכתיבה אנו מרוכזים בתוכן ולא בעיצוב הספציפי של כל אות בנפרד. כשאנו מנסים במודע לשנות את כתב היד שלנו, באופן טבעי אנו מאטים את הכתיבה. בכל פעם שננסה לשנות סימן גרפי כלשהו, כתב ידנו יראה סימני עצירה והיסוס.
ככל שנאריך בכתיבה, ישתלט על התהליך "הטייס האוטומטי" והסימנים הטבעיים המאפיינים אותנו יחזרו ויופיעו. לפיכך, בהחלט לא מומלץ לנסות ולשפר תדמית בדרך זו. גרפולוג מנוסה יבחין מיד בין הצורות והתנועות הטבעיות לבין אלו המתוכננות והמלאכותיות. כל מאמץ לכתוב באופן שונה, "מתוחכם" או "מרשים" יותר, עובד, לפיכך, רק לרעתו של הכותב. |
| |
| |